Lineární programování č.1
1 odpověď
Je to celkem jednoduché, stačí simplexovou metodou tak na 1 A4, bod X*, kde nastává maximum je X* =(7,0,0)T, hodnota účelové funkce v bodě X* = 2x1 +1 x2 - 5x3 = 27 +1*0 -5 * 0 = 14 . Vlastně se v prostoru zde E3 sestrojí roviny dané těmi dvěma nerovnicemi a třemi samozřejmými nerovnicemi a účelová funkce představuje útvar ze 4 rozměrného prostoru a my hledáme na vlastně konvexním polyedru bod, kde má ta účelová funkce maximum, přičemž zde představuje 3-rozměrnou nadrovinu a bod, kde se dotkne toho polyedru, daného těmi nerovnicemi z 3-rozměrného prostoru, který je do toho 4- rozměrného vnořen , tak v něm nastává extrém, maximum té účelové funkce. Jsou to samozřejmě lineární útvary (simplexy), proto lineární programování.
Až budu mít čas, přidám to sem graficky v tabulce, nechce se mi to teď přepisovat z tabulkového procesoru.